Home » Виховна робота » Звіт про виховну роботу за І семестр 2016/2017

Звіт про виховну роботу за І семестр 2016/2017

 

Звіт про  виховну роботу

за І семестр 2016/2017 навчального року

Черкаської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 32

 На виконання Методичних рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році (лист Інституту модернізації змісту освіти від 25.07.2016 № 2.1/10-1828), Державної Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту 31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних  закладах, затверджених  наказом МОН від 16.06.15 року № 641, з урахуванням Методичних рекомендації з організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді у 2014/2015 навчальному році (лист МОН від 27.11.2014 №1/9-614) та Плану заходів з національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2017 навчальний рік, затверджених наказом директора школи від 15.09.2016 року № 289, у школі сплановано систему заходів різного спрямування із забезпечення виконання завдань, які є метою сучасного освітнього процесу:  формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особисті, готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе та оточуючий світ.

Згідно перспективного плану виховної роботи школи на 2014-2019 н.р. 2016-2017 навчальний рік  оголошений в  школі роком формування гуманістичних цінностей, саме тому Річний план роботи Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та План виховної роботи школи на 2016-2017 навчальний рік складені з урахуванням основного виховного напрямку. Найбільшу увагу в  своїй  роботі протягом  І семестру педагогічний колектив школи приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосер­дя, доброти, людяності, толерантності, порядності; потреби в емоційному та ду­ховному контактах з людьми, потреби у самоповазі, співчутті і співпереживанні людям, ба­жання допомогти, гуманної поведінки, а також патріотизму, національної самосвідомості, відданості Батьківщині, прагненню служити її інтересам, тому  що  робота з формування у дітей  та молоді моральних  та громадянських якостей, розуміння приналежності до українського народу є одним із найважливіших завдань педагогів.

Виховна робота колективу протягом І семестру серед учнів 1-11-х класів будувалася за місячниками згідно Основних орієнтирів виховання та формування ціннісного ставлення до суспільства і держави, культури та мистецтва, природи, праці, сім’ї, родини та людей, до себе. Основна увага педагогів школи протягом проведених місячників («Здорова людина – здорове суспільство» (у вересні), «Ми діти твої, Україно» (у жовтні), «Моральність – основа моїх знань» (у листопаді), «Любове моя – Україно!» (у грудні) була приділена вихованню у школярів ціннісного ставлення до суспільства та держави, сім’ї, родини, людей,  національно-патріотичному та моральному вихованню, формуванню в учнів патріотизму та національної самосвідомості, військово-патріотичному та громадянському вихованню, формуванню гуманістичних цінностей.

У школі проведено ряд заходів відповідного напрямку згідно Методичних рекомендацій з виховної роботи на 2016/2017 навчальний рік, як:

  • національно-патріотичне виховання
  • превентивне виховання
  • фізичне виховання
  • художньо-естетичне виховання
  • розвиток знань, світогляду, екологічних умінь, навичок і культури засобами натуралістичної роботи
  • підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя
  • професійна орієнтація та допрофільна підготовка.

 

  1. Національно-патріотичне виховання.

Ціннісне ставлення до суспільства та держави :

  • тематичні класні годину за темами: 1-11 класи «Ми – нація єдина», «Партизанський рух на Черкащині», «Міжнародний день толерантності», «Голодомор 1932-1933 років» «Їх іменами названі вулиці Черкас»; 1-4 класи «У нас одна Батьківщина – наша рідна Україна», «Мої права та обов’язки», «Ми – українці»; 5-8 класи  «Я – громадянин і патріот держави», «Право, обов’язок, свобода та відповідальність», «Україна – наша Батьківщина»; 9-11 класи  «Ми – громадяни України», «Громадянське суспільство – гарантія дотримання прав людини», «Захист Вітчизни – обов’язок громадянина»;
  • з нагоди Дня захисника України в школі проведено:
  • родинне свято серед учнів 2-х класів під назвою «Слава козацька не вмре, не поляже»;
  • фестиваль-огляд козацької пісні «Земля черкаська – слава козацька» серед учнів 3-4-х класів;
  • спортивні змагання «Котигорошко» серед учнів 5-6-х класів;
  • огляд-конкурс стройової козацької пісні серед учнів 7-8-х класів;
  • «Козацькі розваги» серед юнаків 9-11-х класів;
  • участь у міських заходах до Дня захисника України: благодійному фестивалі учнівської творчості «Ми з козацької родини» в Дахнівській Січі; перегляді документального фільму «Рейд: сила нескорених»; спортивних змаганнях «Козацькі забави» в ТРЦ Хрещатик-сіті;
  • організація туристичних поїздок серед учнів школи (з метою вивчення історії та культури рідного краю здійсенено екскурсії класними колективами: 2-10-х класів по Черкаській області та за її межами: до м.Чигирина, м. Білої Церкви, м. Києва, Одеси, Львова). Під час екскурсій учні відвідали історичні пам’ятки, місця козацької слави, мали змогу побачити шедеври ландшафтної архітектури;
  • акції та флешмоби: «Одягни вишиванку», «Говоримо українською»;
  • вікторина «Державні символи України як символ правової культури»;
  • флешмоб до Дня гідності і свободи;
  • круглий стіл «Торгівля людьми. Розвіювання міфів» в рамках реалізації освітньо-профілактичного проекту «Правовий десант», профілактично-просвітницький захід «Злочин, який не розголошують» в рамках акції «16 днів проти насилля», інтерактивна вікторина про існуючи права «В країні прав та обов’язків», правовий диспут «Право і мораль»;
  • вечір пам’яті «Збудуймо пам’яті негаснучий собор» для учнів 8-х класів, присвячений 83-ї річниці Голодомору в Україні 1932-1933 років;
  • огляд-конкурс стройової підготовки учнів 10-11-х класів та спортивні змагання серед команд 7-8-х класів «Школа безпеки» з нагоди ДняЗбройних Сил України;
  • баскетбольний турнір серед юнаків 9-11-х класів, екскурсії до музею Другої світової війни для учнів школи, покладання квітів до пам’ятного знаку Герою Радянського Союзу Д.Ф.Тараскову на вулиці Тараскова з нагоди 73-ї річниці визволення м.Черкас від німецько-фашистських загарбників;
  • співпраця з волонтерами громадської організації «Наш батальон» (голова В.Скічко);
  1. Превентивне та фізичне виховання

Ціннісне ставлення до себе, до свого фізичного Я:

  • тематична класна година за темою «Якщо хочеш бути здоровим – будь!» для учнів 1-11-х класів;
  • День здоров’я – з метою вшанування кращих спортсменів школи, прищеплення дітям любові до спорту та поваги до людей, які ним займаються;
  • змагання «Веселі старти», з піонерболу та футболу, першість школи з шашок  та  шахів, участь збірної команди школи з футболу у міських змаганнях «Шкіряний м’яч»;
  • інтерактивне заняття «Подорож до країни прав та обов’язків» для учнів 5-х класів;
  • заняття з елементами тренінгу «Формування навичок поведінки, які допоможуть уникнути життєвих ризиків» для учнів 7-В класу;
  • заняття з елементами тренінгу «Відповідальність та прийняття рішень» для учнів 7-А класу;
  • профілактичні заходи «Торгівля людьми: розвіювання міфів» (9-І, М класи), ток-шоу «Злочин, який не розголошують» (дівчата 9-М, 9-І класу) в рамках співпраці з Міжнародною жіночою правозахисною організацією Ла-Страда та Програми з протидії торгівлі людьми в Східній Європі, за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії у співпраці з Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні;
  • інструктажі та бесіди з безпеки життєдіяльності: з правил поведінки під час навчально-виховного процесу: під час уроків, перерв, в їдальні, на подвір’ї, в спортзалах та на спортмайданчиках; з правил дорожнього руху; поводження з електроприладами, вибухонебезпечними предметами; протипожежної безпеки; правил поведінки на воді, у лісі, вдома; щодо попередження дорожньо-транспортних пригод; «Обережно, отруйні гриби»; «Правила дорожнього руху»; «Мінна безпека»; з профілактики шкідливих звичок; «Обережно ожеледиця!»; про обережне поводження з вогненебезпечними речовинами; про правила протипожежної безпеки під час проведення новорічних свят; про правила поведінки під час канікул;
  • зустрічі учнів 8-х класів з лікарем-наркологом;
  • батьківські збори для батьків 7-8-х класів із залученням фахівців громадських організацій «Від серця до серця» та «Сила доброти»;
  • профілактичні ігри «Крок за кроком», «Володар перстнів» для учнів 8-А та 8-В класів;
  • тренінг «Формування колективу як запорука успішної взаємодії» для учнів 10-Ф класу;
  • квест «Юні знавці правил дорожнього руху»;
  • спортивні змагання «Нумо, дівчата! Нумо, красуні!» серед дівчат 9-11-х класів;
  • загальношкільний проект «Обережно, перерва!»;
  • Тематична класна година «Подбай про свою безпеку», спрямована на роз’яснення причин виникнення нещасних випадків та їх запобігання;
  • Тижні безпеки дорожнього руху та протипожежної безпеки.
  1. Художньо-естетичне виховання. Ціннісне ставлення до культури та мистецтва:
  • Відвідування учнями школи Черкаської обласної філармонії з нагоди Міжнародного дня музики «З чого починається Батьківщина»;
  • шкільні виставки малюнків: «Осіння Черкащина», «Зимонька-зима», плакатів до Дня учителя та Всесвітнього дня боротьби зі СНІДОм «Ми – проти СНІДу!»;
  • фотовиставка «Україна – єдина країна»;
  • шкільна акція «Подаруй книгу школі» до Всеукраїнського дня бібліотекаря;
  • святковий концерт до Дня учителя;
  • вечір серед старшокласників «Пан і пані»;
  • бібліотечні уроки для учнів школи;
  • участь шкільних команд в турнірах найрозумніших «Що? Де? Коли?»;
  • відвідування концертів та театральних вистав у філармонії міста;
  • виготовлення іграшок для новорічної ялинки «Майстерня ялинкова»;
  • загальношкільна акція «Прикрасимо школу та шкільне подвір’я до Нового року!»;
  • новорічні свята: ранки для учнів 1-4-х класів, казковий вернісаж для учнів 5-6-х класів 9-11-х класів; хіт-парад для учнів 7-8-х класів;
  • виставка малюнків «Юні художники» серед учнів 5-7 класів;
  • персональна виставка малюнків учениці 5-Б класу Мінаєвої П..
  1. Формування гуманістичних цінностей. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей:
  • благодійний ярмарок «Дари осені»;
  • участь в Міжнародній акції «16 днів проти насилля»;
  • родинні свята: в 9-М «Андріївські вечорниці» (класний керівник Антонова С.В.), в 4-Б «Свято осені» (класовод Осадча Л.М.), в 3-Г «Новорічні пригоди» (класовод Білоусова Л.В.),;
  • благодійний ярмарок з нагоди дня Святого Миколая;
  • благодійний концерт під назвою «Допоможемо всі разом» до дня Збройних сил України з метою допомоги пораненому бійцю батальйону «Донбас» М.Приходьку.
  1. Професійна орієнтація та допрофільна підготовка. Ціннісне ставлення до праці:
  • трудові десанти по прибиранню території школи від листя та генеральні прибирання кабінетів;
  • відвідування днів відкритих дверей навчальних закладів міста учнями школи;
  • книжкова виставка «Професія в житті людини»
  • анкетування учнів 9-11-х класів щодо професійного вибору.
  1. Розвиток знань, світогляду, екологічних умінь, навичок, культури. Ціннісне ставлення до природи:
  • туристичні походи до осіннього та зимового лісу, парків міста;
  • урочисті збори та концерт до дня вшанування ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС;
  • покладання квітів до пам’ятного знаку Героям Чорнобиля по вулиці Ярославській з нагоди Дня вшанування ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС;
  • книжкові виставки «Зустрічаймо весну» та «Екологія – здоров’я, життя»;
  • виставки дитячих малюнків «Бережімо землю» серед учнів 5-7-х класів, «Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі» – серед учнів початкової школи;
  • екологічна акція «Чисте подвір’я».

З метою виховання самосвідомості майбутнього громадянина України,  забезпечення повноцінного всебічного розвитку школяра, розумового, естетичного, фізичного виховання, розвитку природних здібностей учнів, задоволення їхніх освітніх запитів, враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу  у школі створена система творчого розвитку учнів на базі особистісного підходу, яка дозволяє здійснювати завдання виховання. З 02.09.2016 р. у нашій школі діють 17 гуртків різного напрямку:

еколого-натуралістичного:

  • Екологічний – керівник Щербина М.Г.,
  • «Школа олімпійського резерву з біології» – керівник Щербина М.Г.;

туристсько-краєзнавчого:

  • Народознавство – керівник Збризька О.І.;
  • Історичне краєзнавство та етнологія Черкащини – керівник Компанієць О.В.;

художньо-естетичного:

  • Студія естрадного співу – керівник Борисова А.А.,
  • «Розвиток творчих здібностей» – «Юний художник» – керівник Штихаренко І.П.,
  • «Розвиток творчих здібностей» – «Майстриня» – керівник Поліщук С.В.,

фізкультурно-спортивного:

  • Хореграфічний – керівник Холод Г.П.;

військово-патріотичного:

  • «Школа безпеки» – керівник Антіпов В.О.,
  • «Пам’ять» – керівник Тараскіна Л.А.;

 

гуманітарного:

  • Пошуковий – керівник Грекало Т.Д.,
  • «Європейський клуб» – керівник Кульбачна О.В.,
  • «Основи журналістської майстерності» – керівник Кравець Т.В.,
  • «Дитячо-юнацька телерадіостудія» – керівник Кравець Т.В.;

соціально-реабілітаційного:

  • «З матері родини іде життя людини» – керівник Яхненко О.В.,
  • «Відверта розмова» – керівники Щур І.В.,
  • «Дорослішай на здоров’я» – керівник Щур І.В..

Понад 300 учнів школи із задоволенням відвідують шкільні гуртки, які є центром морально-правового, військово-патріотичного, художньо-естетичного та спортивного виховання учнів школи.

Результати роботи гуртківців можна побачити під час проведення шкільних та позашкільних заходів: концертів, виставок, екскурсій, семінарів, а також на сайті школи, у шкільній газеті «Оберіг».

На високому рівні проводять роботу керівники гуртків, що працюють на базі шкільних музеїв: Народознавства, Другої світової війни, Матері, Історії школи, Екологічного. Учні не тільки із задоволенням відвідують гурткові заняття, але й проводять екскурсії для учнів школи та гостей. Так, в І семестрі проведено екскурсії по шкільним музеям для учасників семінарів – слухачів курсів ЧОІПОПП, керівників методичних об’єднань вчителів української мови та літератури, ліквідаторів аварії на ЧАЕС.

Згідно нормативно-правових документів та планів роботи школи перед класними керівниками та класоводами на 2016-2017 навчальний рік були поставлені наступні завдання:

  • громадянське та національно-патріотичне виховання учнів;
  • сприяння формуванню в учнів високих гуманістичних цінностей, морально-психологічних якостей;
  • виховання в учнів любові до Батьківщини, рідного краю, поваги до старшого покоління, ветеранів Другої світової війни, дітей війни, переселенців, воїнів-учасників АТО, забезпечення діяльності учнівського самоврядування;
  • активізація волонтерської роботи;
  • продовження реалізації благодійного проекту «Від серця до серця»;
  • контроль за відвідуванням учнів;
  • систематична підтримка зв’язку з батьками;
  • виховання культури міжетнічних відносин, підвищення рівня правової культури учнів, забезпечення системного вивчення та дотримання школярами прав і обов’язків, співпраця педагогічного колективу з Учнівською радою та Радою школи щодо формування в учнів активної життєвої позиції, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві;
  • превентивне виховання;
  • формування в учнів навичок культури здоров’я, безпечної поведінки, уміння робити єдино правильний вибір на користь здорового способу життя, підвищення рівня їх інформованості з питань профілактики тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, профілактики ВІЛ/СНІДу.
  • профілактика випадків фізичного і психологічного насильства, образ, недбалого і жорстокого поводження дітей та над дітьми;
  • профілактика правопорушень;
  • підвищення психологічної культури учнів;
  • впровадження громадянської освіти і виховання в навчально-виховний процес;
  • здійснення психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання;
  • підвищення рівня педагогічної майстерності з проблем виховання.

Протягом І семестру на засіданнях методичних об’єднань класоводів (керівник Бондар С.М.) та класних керівників (керівник Кульбачна О.В.) заслухано питання:

у вересні:

  1. Про стан виховної роботи у 2015-2016 н.р.
  2. Ознайомлення з нормативними документами, методичними рекомендаціями до планування роботи, планом виховної роботи школи на 2016-2017 н.р..
  3. Організація роботи щодо подання звітів з соціального захисту дітей. Соціальний паспорт класу.
  4. Планування виховної роботи з класом.
  5. Діяльність класного керівника по забезпеченню здоров’я учнів та профілактиці травматизму під час навчально-виховного процесу та в побуті;
  • у жовтні:
  1. Основні педагогічні проблеми виховання у сучасний період. (Спільне засідання методичного об’єднання класоводів та класних керівників 5-6-х класів із фахівцями Служби у справах дітей Черкаської міської ради ).

Результати проведення місячників виховної роботи обговорювались на засіданнях голів класів та Учнівської ради.

Протягом семестру у школі систематично працювала Рада школи (голова Чеснокова В.) та Рада профілактики (голова Сидоренко Н.В.), на засіданнях яких вирішувалися питання навчання та дисципліни учнів та  життєдіяльності колективу. З початку 2016-2017 навчального року на внутрішньому обліку учнів, схильних до правопорушень, перебувало 5 осіб, 2 дітей вибуло до інших шкіл, одну дитину поставлено на облік з жовтня 2016 року. У школі були проведені спільні засідання шкільної Ради профілактики, Служби у справах дітей Черкаської міської ради, зустрічі учнів школи різних вікових категорій з представниками кримінальної поліції у справах дітей.

Відповідно до плану виховної роботи школи, класні керівники  проводили класні години (щотижня та 1 раз на місяць тематична) та батьківські збори (три рази у семестр), що сприяло профілактиці правопорушень та пропусків уроків без поважних причин. Велика увага з боку дирекції школи та класоводів й класних керівників приділялася питанням збереженню життя і здоров’я дітей як під час навчально-виховного процесу, так й під час канікул.

В 2016-2017 навчальному році шкільне учнівське самоврядування продовжило свою роботу. Учнівська рада та Ради класів складаються з числа керівників центрів учнівського самоврядування: «Освіта», «Дозвілля», «Милосердя», «Порядок», прес-центру «Погляд». У вересні 2016 року Президентом школи обрано ученицю 11-М класу Пахомову Аліну, яка впродовж двох років очолювала центр учнівського самоврядування «Милосердя».  Слід відмітити, що практично всі члени Унівської ради даного скликання (Степаненко А., Хиря К., Делікатна А., Гончаренко В., Волошенко І., Червінська Д.) виявляють високий рівень громадянської позиції.

Систематично проводяться засідання центрів шкільного учнівського самоврядування під керівництвом педагогів-кураторів: «Освіта» – заступника директора з навчально-виховної роботи Жили І.А., «Дозвілля» – заступника директора з виховної роботи Сидоренко Н.В., «Милосердя» – соціального педагога Дезенко Ю.С., «Порядок» – заступника директора з навчально-виховної роботи Яхненко О.В., прес-центру «Погляд» – педагога-організатора Кравець Т.В.. Щотижня проводяться засідання голів класів та учнівської ради під керівництвом заступника директора з виховної роботи Сидоренко Н.В.

В 2016-2017 навчальному році за рішенням загальношкільної учнівської конференції (протокол від 15.05.2014 №2) школа продовжила реалізацію благодійного проекту «Від серця до серця», метою якого є допомога онкохворим та ВІЛ-інфікованим дітям, людям похилого віку, дітям з особливими потребами, запровадженого у вересні 2011 року. На чолі із Учнівською радою та центром «Милосердя» протягом семестру під час благодійних акцій, ярмарок та концерту зібрано понад 20 тисяч гривень, теплі речі, сувеніри, обереги, продукти тривалого зберігання та консервацію для переселенців та учасників АТО.

Традиційним для нашої школи стало проведення конкурсів «Клас року» та «Учень року», які тривають протягом навчального року, підсумки яких підводяться на травневій загальношкільній учнівській конференції. Згідно Положень конкурсів класні колективи беруть участь у всіх позакласних заходах, запропонованих учнівським самоврядуванням.

Учні школи та педагогічні працівники брали активну участь у міських заходах різного спрямування, маючи гарні результати:

  • спортивного: змагання з футболу, баскетболу, шашок та шахів;
  • естетичного: відвідування філармонії, художнього музею, різноманітні конкурси художньої дитячої творчості;
  • профорієнтаційного: зустрічі з викладачами ВНЗ Черкас, дні відкритих дверей різних навчальних закладів.

Велику увагу протягом року педагогічний колектив школи приділяв превентивній роботі. Систематично працював правовий клуб «Закон і Я» (керівник Компанієць О.В.) для учнів 7-10-х класів та для учнів, які перебувають на внутрішньому обліку як схильні до правопорушень, на засіданнях якого вивчаються питання правової тематики.

В школі працювала психологічна служба в складі соціального педагога Дезенко Ю.С. та практичного психолога та Щур І.В.. Завдяки їхній наполегливій праці щоденно здійснювався соціальний захист учнів, надавалась психологічна допомога. Психологічна служба школи тісно співпрацювала з Службою у справах неповнолітніх дітей Черкаської міської ради, Черкаським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Черкаським обласним наркологічним диспансером.

Велику увагу з боку педагогічного колективу було приділено профілактичній  роботі в напрямку попередження вживання учнями наркотичних речовин: організація та проведення шкільною фокус-групою анкетування, уроків-лекцій, відеолекторіїв для батьків за участю обласного дитячого лікаря-нарколога Карась Н.Ф., спеціалістів БФ «Сила доброти», ЧБО ЛЖВ «Від серця до серця».

Соціальним педагогом школи Дезенко Ю.С. та заступником директора школи з виховної роботи  Сидоренко Н.В. спільно з класоводами та класними керівниками здійснювався щоденний контроль за відвідуванням учнями занять.

Практичним психологом школи Щур І.В. проводилась діагностична робота, корекційно-розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично-просвітницькі заходи, профорієнтаційна діагностика серед учнів 9-11-х класів. Щур І.В. та Вічкань І.М. систематично проводять психолого-практичні семінари для вчителів школи та батьківські лекторії.

Проаналізувавши стан виховної роботи у І семестрі 2016-2017 навчального року, слід зазначити, що класні колективи 1-11-х класів під керівництвом класоводів та класних керівників, за участі класного учнівського самоврядування активно долучаються до проведення позакласних та позашкільних заходів різного спрямування. Із задоволенням діти готуються до проведення різних виховних заходів. Особливий інтерес викликає  підготовка та участь у благодійних ярмарках, концертах, акціях милосердя, флешмобах, днях учнівського самоврядування, вечорах, новорічних святах, шкільних конкурсах художньої дитячої творчості тощо.

Заступник директора з виховної роботи                    Н.В.Сидоренко

 

 

 

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Жов    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930